Po prvom štarte
zahalil motor dym z ručne vyrobených tesnení a netesnosti okolo katalyzátora.. Nasledovala prvá jazda. Riadiacu jednotku som si pripravil podľa teórie tak, že som znížil predstih o cca 5 stupňov od 3000 otáčok a pridal som postupne cca do 50% viac paliva ako v sérii. Auto na voľnobeh fungovalo dobre. Pri 2000 otáčkach bolo počuť pískanie turba. Po prekročení cca 3000 ot. V motore niečo seklo, zaklepali ventily a motor z dusením a skackaním zrýchľoval do cca 4500 otáčok. Na základe týchto skúsenosti som pripravil množstvo verzií softvéru podľa Punta 1.4 turbo a Scoupe 1.5 turbo. Všetky programy však nepracovali dobre. Asi pri 19 verzii sa mi podarilo nájsť nastavenie, kedy pod plným plynom motor aspoň čiastočne plynulo zrýchľoval do cca 4500 otáčok. Už som začínal byť zúfali, keď som prikročil k meraniam na zistenie príčin. Jednoduché vybratie sviečok a veľké prehrievanie motora ukázalo, že problém je v extrémne chudobnej zmesi aj keď som mal palivo zvýšene už o viac ako 200% oproti normálu. (Neskôr som zistil, že zvýšenie čísla o 200% neznamená pri tomto type programu aj o 200% viac paliva) Kolega mi preto spravil jednoduchý elektronický merák, kde sa rozsvecovali diódy podľa toho či je chudobná alebo bohatá zmes a na funkciu dodatočného obtoku.
<< Home